2009. szeptember 7., hétfő

Ajvé!


A nyaraláskor olvastam el, szinte együltemben Lugosi Viktória: Ajvé című könyvét. Egy zsidó kislány mesél. Gyermeki naívsággal, humorral, őszinteséggel szüleiről, számára még érthetetlen emberi tulajdonságokról, helyzetekről, szokásokról és nem utolsó sorban zsidóságáról.

A könyv érdekessége, hogy nyíltan vállalja és bemutatja azt az oldalát e vallás képviselőinek, amely az egyszerű emberek számára visszataszító. A felsőbbrendűséget. Elképesztő, hogy az embernek időnként a keze ökölbe szorul olvasás közben, hogy aztamindenit, ezt hogy képzelik???

Semmi bajom a zsidókkal. De valljuk be, vannak dolgok, amelyek magyarázatot adnak az üldöztetésükre, természetesen nem az irtásukra gondolok, szó sincs róla, nincs ember, aki más ember keze általi halált érdemel, mert nincs ember, aki más ember életét kioltani jogosult. Ám okot adtak arra, hogy ne fogadják el őket a maguk valóságában, mert ők maguk nem illeszkednek be a társadalomba.

Ez a könyv tökéletesen leírja ezt is és rengeteg mindent róluk. Számomra többet ért, mintha elkezdtem volna kutatni történelmi jellegű olvasmányokban, mert már régóta foglalkoztat ez a kultúra... Sokat megtudtam és nagy izgalommal fogom a kezembe venni a nyáron megjelent Dafke címet viselő kötetét a nagyszerű szerzőnek.

2 megjegyzés:

  1. Huhh...

    Ezt a könyvet nekem is el kell olvasnom, mindenképp.

    VálaszTörlés
  2. Nekem meg a Tajtékos napokat.
    A Gyere hozzám feleségült ma kezdtem :)

    VálaszTörlés

"A megpróbáltatás olyan, mint az erős szél. Mindent letép rólunk, ami letéphető, tehát olyannak látjuk magunkat, amilyenek valójában vagyunk."
(Arthur Golden)